|
Més d'una trentena de persones es van interessar la tarda del dilluns 22 de novembre pels beneficis de la prosocialitat, un concepte acadèmic nou i revolucionari relacionat amb la psicologia positiva que pretén fomentar les ganes d'afavorir els demés, d'iniciar cadenes de col·laboració positives i de viure en harmonia amb el col·lectiu en el qual estem immersos. L'acte, que va comptar amb la presència de l'autor Robert ROCHE i dels coautors del seu equip de treball Clara SELVA, Pilar ESCOTORÍN, Mayka CIRERA, Marcos QUINTÀS, Sílvia ROMERSI, Marc BRUNDELIUS, Helena MARROQUÍN i Aurora PULIDO, va ser presentat per Pilar ESCOTORÍN.
A l'acte es va debatre la complexitat de gestionar els entramats educatius i de com fomentar la prosocialitat des de les escoles, un recurs que tots, com a éssers humans, podem potenciar i que també es pot aplicar en altres terrenys i en altres relacions interpersonals. Pilar ESCOTORÍN va destacar la nombrosa exemplificació de casos reals i exitosos que recull el llibre i que serveixen com a model per a optimitzar les relacions interpersonals en diversos àmbits.
La prosocialitat és un concepte sorgit, bàsicament, a l'àrea d'estudi de la Psicologia. Estudia i demostra els factors i beneficis que les accions d'ajuda, solidaritat i cooperació tenen per a totes les persones, els grups i les societats en general. Des de la dècada dels 70, la prosocialitat ha estat molt estudiada en infants i joves pels grans beneficis que comporta per al seu desenvolupament personal i interpersonal. Com a contraposició a allò antisocial, la prosocialitat ha anat desenvolupant-se i s'ha convertit, al llarg dels anys, en un concepte estudiat en diverses universitats i aplicat en programes d'implementació punters.L'àmbit en el qual ha estat més usat és, sens dubte, el de l'educació.
|
|