|
Ahir, la ponent Reyes Jimènez-Garnica va demostrar a la “UO: L’últim sobre l’art de Picasso a Catalunya” com l’aplicació de les noves tecnologies ha modificat el que sabien sobre les primeres etapes de l’art de Pablo Picasso.
En efecte, Reyes Jiménez-Garnica, Cap de Restauració i Conservació Preventiva del Museu Picasso, va explicar com aplicant les velles i noves tecnologies a l’estudi els quadres i dibuixos de Pablo Picasso s’han fet interessants descobertes que canvien el que els historiadors d’art ens explicaven fins ara de la primera època de Pablo Picasso.
Jiménez-Garnica, llicenciada en Belles Arts, fa una mirada tècnica i diferent a les obres pictòriques de Pablo Picasso. L’aplicació de tecnologies no invasives, com ara les radiografies o els moderns infrarojos, amb la col·laboració de museus dels Estats Units i d’experts del Japó, han permès descobrir les tècniques que utilitzava, la seva evolució i aprenentatge, les teles que va reutilitzar i el que amagaven.
Aquests estudis i anàlisis de l’obra de Picasso obliguen a revisar tot el que sabien sobre la seva evolució artística: ara sabem com va pintar el quadre “Ciència i caritat”, que amb només 15 anys ja va ser premiat i reconegut; com va començar a experimentar molt abans del que es creia amb el cubisme o com es va desenvolupar el seu període blau.