La Dra. Stefania Giombini, Doctora en Filosofia per la Università Lateranense i professora lectora d’Història del Dret a la UAB, ens ofereix una reflexió profunda i enriquidora sobre els orígens del dret i el seu paper fonamental en la construcció de les societats humanes.
En aquesta càpsula de coneixement, derivada de la seva conferència clau, la Dra. Giombini ens convida a fer un viatge al Dret Antic per entendre com les primeres formes jurídiques van contribuir a establir normes de convivència, valors col·lectius i estructures de govern que encara avui ressonen en les nostres lleis contemporànies.
Amb una mirada filosòfica i històrica, posa en relleu com aquest llegat jurídic mil·lenari segueix influint en els sistemes normatius actuals i en la concepció moderna de justícia, responsabilitat i cohesió social.
Una aportació essencial per redescobrir que sense dret, no hi ha societat, i per repensar el present des de les arrels del nostre pensament jurídic.