Dilluns 18/05/2026

Reprenem els “Sopars entre Amics” amb un debat sobre convivència i civisme a les ciutats

El passat dijous 14 de maig, AmicsUAB va reprendre els Sopars entre Amics amb una trobada celebrada al restaurant Via Granados de Barcelona dedicada als reptes de la convivència i el civisme a les ciutats. La sessió va comptar amb la participació de 13 assistents procedents de l’àmbit de la seguretat, la gestió pública i altres sectors vinculats a la vida comunitària.

La ponent convidada va ser Montserrat Surroca Comas, Comissionada de Convivència de l’Ajuntament de Barcelona, que va explicar el procés de reforma de la nova Ordenança de Convivència de la ciutat, aprovada recentment després d’un ampli treball de negociació i consens polític i social. La trobada va ser presentada per la vicerectora de Comunicació de la UAB, Virginia Luzón.

Durant el sopar es van abordar alguns dels principals reptes vinculats a la convivència a l’espai públic, com ara els sorolls, els usos inadequats de l’espai compartit, les pintades, els botellots o les conductes incíviques relacionades amb animals de companyia. També es va reflexionar sobre la dificultat de regular aquestes qüestions únicament des de l’àmbit municipal i sobre la necessitat d’avançar cap a una mirada més metropolitana i coordinada de la convivència.

La ponent també va compartir algunes dades sobre l’aplicació de l’ordenança i va explicar els debats que han sorgit entorn de les sancions, la seva eficàcia i els límits del model sancionador. En el debat posterior es va posar especialment en valor la importància de l’educació, els valors compartits i el bon tracte com a eines fonamentals per construir espais públics més respectuosos i cohesionats.

Amb aquesta sessió, AmicsUAB recupera un format que busca generar espais de reflexió i debat en un ambient proper i participatiu, connectant coneixement, actualitat i compromís social. L’associació ja treballa en noves edicions dels *Sopars entre Amics*, amb temes d’actualitat i d’interès per a professionals de diferents àmbits vinculats a la universitat, la gestió pública i el món empresarial.

Col·laboradors
Tancar menú
Next generation logo